Enviat per moto el dc., 12/07/2022 - 09:35

Josep Maria Martí, conseller delegat de Moventia i vicepresident executiu de Moventis, va participar al cicle de sessions sobre l’evolució del transport al Vallès (s.XIX i XX) celebrat a la Fundació Bosch i Cardellach el passat 10 de novembre.
Conjuntament amb Francisco Sagalés, cap de l’altre empresa familiar capdavantera a Catalunya en el transport públic de persones, Josep Maria Martí va debatre sobre les transformacions que ha patit el servei de transport públic en les últimes dècades.
En el marc de la taula rodona, moderada per la vicedirectora Glòria Dalmau, el representant de Moventis va explicar com la Guerra Civil va deixar sense pràcticament autobusos a la família Martí: “El meu avi va estar empresonat a la Model per ser considerat feixista per les milícies. Dels deu autobusos que tenia, dos els van trobar cremats a la frontera francesa i cinc sense poder ser conduïts”, va explicar Josep Maria, que va afegir que la devastació de la Guerra Civil i la posterior II Guerra Mundial va obligar a buscar xassissos de tota mena i fusta per fer les carrosseries dels autobusos.
Un cop repassat el passat de l’empresa, Josep Maria Martí es va mostrar contundent de cara al present i el futur del transport. El conseller delegat de Moventia i vicepresident executiu de Moventis va assegurar que “es necessita una multimobilitat, entre el transport públic i el vehicle privat”.
En aquest mateix sentit, Martí va posar sobre la taula el repte de la descarbonització, un dels objectius de la multinacional catalana. Tot i que es va mostrar compromès a assolir la descarbonització, va deixar clar que “la indústria de l’automòbil representa el 14% del PiB. S’ha d’electrificar, però amb cap. I sense deixar a ningú enrere”.
Foto: Diari de Sabadell